لایف استایل یک تریدر حرفه ای

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که یک لایف استایل سالم برای تمام انسان‌ها امری ضروری و حیاتی بوده و برای معامله‌گرها یعنی کسانی که به صورت مداوم در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به یک لایف استایل ساده اما کاربردی که می‌تواند به تبدیل شدن شما به یک معامله‌گر بهتر کمک کند اشاره کنیم.

نظم و انضباط روزانه:

اولین شرط برای تبدیل شدن به یک تریدر خوب، نظم و دیسپلین است. پس یکی از اولین مواردی که باید در لایف استایل خود بعنوان یک تریدر قرار دهیم نظم روزانه است. بهتر است در ابتدا تصمیمات خود را درباره استراتژی و برنامه معاملاتی خود، مناسب با وضعیت جسمی و روحی برای ترید در بازار مالی مورد علاقه انتخاب کنیم و سپس بر این اساس درخصوص ساعت بیدار شدن خود از خواب، زمان ورزش، صرف صبحانه و غیر تصمیم‌گیری نماییم و در هرشرایطی به تصمیمات خود پایبند باشیم.

ورزش منظم و تحرکات جسمای:

آقای استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر به این نکته اشاره می‌کند که برای تبدیل شدن به یک فرد موثر یکی از 7 عادتی که می‌بایست آن را در ضمیرناخودآگاه خود جاگذاری و کاربردی کنیم برقراری تعادل میان 4 بعد وجودی یعنی بعدجسمی، معنوی، ذهنی و اجتماعی خواهد بود که درواقع بعد اول مراقبت موثر از جسم و توجه شایسته به تن  شامل تغذیه درست، استراحت مناسب و ورزش منظم است. ورزش منظم روزانه می‌تواند هم از جسم شما مراقبت کند و هم ذهن شمارا برای انجام ترید روزانه آماده نماید. بخاطر داشته باشید قبل از شروع به معامله در بازار مالی نیاز دارید که ذهن خود را آرام کنید و با آرامش شروع به معامله نمایید پس ورزش را در لایف استایل خود قرارداده و حتما به انجام آن پایبند باشید.

انتخاب مکان مناسب:

جایی را برای نشستن و انجام معاملاتتان انتخاب کنید که به شما آرامش بدهد و باعث ایجاد استرس و ناآرامی در شما نشود. این کاملا یک موضوع شخصی بوده و به روحیات افراد مختلف بستگی دارد بعضی از افراد در فضاهای تاریک آرامش بیشتری احساس می‌کنند و بعضی از افراد در محیط‌های پر نور این کاملا به انتخاب شما بستگی دارد تنها فراموش نکنید که چه فضای نشستن و چه حالت نسستن شما اهمیت بسیار زیادی در انجام معاملات موفق شما خواهد داشت در واقع باید در زمان انجام معاملات احساس راحتی بنمایید و هیچگونه فشاری بر جسم و روح خود احساس نکنید.

فاصله گرفتن از بازار مالی:

همه ما میدانیم که معامله‌گری نیاز به تمرکز بالایی دارد و نیاز است که در هر زمان از بازار، در لحظه کنونی بازار مالی حضور داشته باشیم. قدرت و توان تمرکز افراد با یکدیگر متفاوت است، اما موضوع مهم این است که بعد از چند معامله و یا مدتی تمرکز در بازار مالی اگر تمایل به ادامه دادن معاملات خود دارید از جای خود برخیزید و به مدت چند دقیقه ذهن خود را به چیزهای دیگر مشغول کنید. معامله‌گران حرفه‌ای به انجام کارهای بدنی سبک در این فاصله اشاره می‌کنند که می‌تواند مفید واقع شود. یکی از فاکتورهای خیلی مهم در انجام تریدهای موفق تعیین کردن حد سود و حد ضرر روزانه است پس اگر به حد سود و یا حد ضرر روزانه خود رسیدید بلافاصله از بازار خارج شوید و بقیه روز را به انجام کارهای مورد علاقه خود بپردازید.

بررسی و تعیین استراتژی قبل از ورود:

قبل از انجام معاملات و وارد شدن به بازار نیاز دارید تا بازار مالی را بررسی کنید و درخصوص نقاط ورود و خروج خود تصمیم بگیرید. این کار را شب قبل انجام دهید و روند ارز یا شاخص مورد نظر خود را زیرنظر بگیرید تا درهنگام انجام معاملات مثلا تشکیل یک روند، جهش یا ریزش ناگهانی چارت درگیر احساسات نشده و بدون برنامه ریزی قبلی وارد معامله نشوید.

ساعات خواب کافی و منظم:

در پایان براساس تصمیمی که برای ساعت شروع به معاملات خود گرفته اید شب ها را براساس یک برنامه منظم بخوابید. بخاطر داشته باشد بیخوابی‌های شبانه، مصرف الکل، مصرف مواد مخدر و هرچیزی که بتواند بر اعصاب شما تاثیر بگذارد در انجام معاملات شما اثرات مخربی برجای خواهد گذاشت. پس اگر تصمیم دارید به یک تریدر موفق مداوم تبدیل شوید لایف استایل خود را از هر جهت به سمت سلامت جسم و ذهن سوق دهید.

منبع: cafetrade.tv

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top